*Screening van gastgezinnen is belangrijk! Nog steeds worden Oekraïense vluchtelingen (bij de grens) opgepikt en ongecontroleerd in huis genomen. Met als gevolg “spijtgezinnen” En een verhoogd risico dat Oekraïense vluchtelingen van de radar verdwijnen en  slachtoffer worden van mensenhandel en andere misdrijven".

Sluit je ten alle tijden aan bij een erkende organisatie en doe het niet alleen!

Verbinding en Ontmoeting

Wanneer je alles achter hebt moeten laten...

Ook kinderen zijn van harte welkom!

Er zijn voldoende knutselspullen en

gezelschapsspelletjes

voor een ontspannen middag.

KOFFIEMIDDAG!

Ben je gastgezin voor Oekraïners dan zijn jouw Oekraïense gasten van harte welkom voor een wekelijks koffiemomentje!

Waar: Haagweg 3, Breda

Wanneer: Iedere vrijdagmiddag

Hoe laat: Vanaf 14u-16u (Open inloop)

OFFICIELE WEEKENDSCHOOL

Op dit moment worden er voorbereidingen getroffen voor een officiële weekendschool. In de eerste week van mei hopen we als 7e weekendschool in Nederland van start te gaan!

Aanstaande zaterdag 14 mei is er van 13:30u-16:30u een informatiemiddag voor ouders en belangstellenden. Oksana zal deze middag aanwezig zijn om eventuele vragen te beantwoorden.

Zij heeft 27 jaar ervaring als onderwijzeres (in Nederland en Oekraïne) en woont sinds een aantal jaar in Nederland. Ze heeft een enorm groot hart voor de gevluchte kinderen uit haar thuisland en zal de kinderen de komende tijd onderwijzen.
Wat zijn we hier dankbaar voor!

For more information, please contact Maria Plotnikova, groups coordinator.

For calls: 0645896906

For messages: (fiber, whatsapp, telegram) +380979134255

BIJBELSTUDIE

De bijbel biedt in deze moeilijke tijd voor vele mensen troost, kracht, hoop en perspectief. Vanuit de behoefte van onze Oekraïense gasten is er een bijbelstudiegroep ontstaan. Onder leiding van Svitlana is er iedere vrijdagmiddag een bijbelstudie. Zij geeft uitleg aan de Bijbel en daarnaast is er ruimte voor gebed en bemoediging.

De vraag naar bijbels onder Oekraïense vluchtelingen is enorm en neemt alsmaar toe. *Bron CIP.

Ook wij zijn naarstig op zoek naar meer Oekraïense en Russische bijbels. Op die manier kan iedere vluchteling die behoefte heeft aan een Bijbel een exemplaar krijgen.

GASTGEZIN WORDEN?

Vele gezinnen in Breda en omgeving hebben zich aangemeld om vluchtelingen uit Oekraïne op te vangen! En de aanmeldingen komen nog steeds binnen.Wil jij ook je huis beschikbaar stellen? Neem dan contact op via info@stichtingdeherberg.nl

*Vanwege de vele aanmeldingen kan het wat langer duren voordat we contact met u opnemen. We vragen u hiervoor begrip.

Steunfonds

Voor de opvang, activiteiten en de weekendschool zijn we geheel afhankelijk van vrijwilligers en donaties! Daarom hebben we een steunfonds opgezet voor de extra huurkosten, onderwijsmaterialen, koffie, thee, limonade, maaltijden, workshops en materialen.

Wilt u ons financieel steunen?

STICHTING DE HERBERG BREDA

NL89 INGB 0009314007