Soepbus

Vanuit christelijke naastenliefde bieden wij praktische hulp aan mensen die de grip op het leven zijn kwijt geraakt.

De soepbus is een belangrijk onderdeel voor dak-en thuislozen in Breda en omgeving. Twee keer per week rijdt de soepbus uit naar plaatsen waar dak- en thuislozen komen, in het centrum van Breda, in het buitengebied en diverse regio gemeentes. De soepbus dienst wordt door vrijwilligers bemenst en is een belangrijk onderdeel van de stichting.

We delen uit een warme goedgevulde kom soep, brood, fruit en drinken aan de mensen in nood. Daarnaast kunnen mensen terecht voor noodzakelijke toiletartikelen. Als het koud is delen we sjaals, mutsen, handschoenen, thermokleding en slaapzakken uit. Vaak ontstaat hiermee het eerste contact. Hiermee wordt vertrouwen opgebouwd, we zijn een luisterend oor, hebben geduld, nemen de tijd en bieden persoonlijke aandacht.

De soepbus is er voor de mensen die een groot deel van hun dagen en nachten doorbrengen op straat of in de maatschappelijke nachtopvang. Vaak zijn het gebruikers van (hard)drugs en alcohol en of mensen met psychische problemen. Maar er komen ook mensen die moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Een kom warme soep en warme aandacht kunnen ze vaak goed gebruiken.

Daarnaast heeft de soepbus een belangrijke signaleringsfunctie voor nieuwe daklozen. Indien gewenst helpen we dak-en thuislozen verder of we brengen hen in contact met bestaande hulpverlening.

soepbus breda
Soepbus Breda