VACATURE

Wij zijn op zoek naar een nieuw team veldwerkers

-Beschikbaarheid in overleg-

Sta jij sterk in je schoenen en ben jij bekend met de doelgroep dak- en thuislozen?

Veldwerkers proberen contact te zoeken met mensen die hun vertrouwen in instanties zijn kwijtgeraakt. Van daaruit proberen veldwerkers te helpen met het aanvaarden van een passend hulpaanbod.

Als veldwerker heb jij een belangrijke signaleringsfunctie.

Veldwerkers gaan er 's avonds op uit om buitenslapers op te zoeken. Het team veldwerk biedt een luisterend oor, een warme bak koffie en een maaltijd.

Als het koud is proberen zij mensen binnen te krijgen. Als mensen niet naar binnen kunnen of willen, zorgt het team veldwerkers voor extra dekens en een sheltersuit zodat buitenslapers warm genoeg blijven tijdens koude winternachten.

Wat bieden wij?

Als vrijwilliger bij Stichting de Herberg Breda sta jij midden in de samenleving en krijg je de kans om bij te dragen aan de zorg en het welzijn van kwetsbare mensen op straat.

• Je krijgt de nodige begeleiding en traning(en) aangeboden om met vertrouwen en deskundigheid aan de slag te gaan
  • Gebruik van een elektrische bakfiets
  • Jaarlijks een gezellige vrijwilligersdag
  • Reiskostenvergoeding
  • Een super leuk en enthousiast team!