VACATURE

Wij zijn op zoek naar Sociaal beheerders voor Warm Thuis

-Beschikbaarheid in overleg-

De overheid verwacht van mensen meer zelfregie en wil dat zij zelfstandig wonen in de eigen woning. Dat zet druk op de leefbaarheid in de wijk en heeft ook invloed op het sociaal beheer voor het project Warm Thuis.

Middelen vanuit de overheid voor het vernieuwen van wijken en het verbeteren van de leefbaarheid zijn beperkt.

De Herberg is daarom een traject gestart waarbij vrijwilligers door een erkend verhuurmakelaar worden opgeleid tot Sociaal Beheerder. Vrijwilligers ontvangen, nadat zij de cursus goed hebben afgerond, een certificaat van deelname.

Functieomschrijving
Onder supervisie van een social worker ondersteun jij als sociaal beheerder maximaal twee deelnemers zodat zij steeds hetzelfde vertrouwde gezicht zien. Dit is een essentieel onderdeel om terugval te voorkomen en te bouwen aan stabiliteit.

Als sociaal Beheerder biedt jij ondersteuning aan deelnemers met het behouden, onderhouden en opbouwen van een sociaal netwerk, denk hierbij bijvoorbeeld aan samen koffiedrinken bij de buren en meedoen aan activiteiten in de wijk.

Daarnaast kun je de deelnemers bijstaan met hand- en spandiensten. Bijvoorbeeld rondom (het organiseren van) klusjes in de woning of een verhuizing.

Taken

De volgende taken worden verwacht van een gecertificeerde Sociaal Beheerder op MBO plus niveau. Deze taken worden uitgevoerd in nauw overleg met de projectcoördinator, projectondersteuner en social workers.

• Signaleert sociale problemen die zich voordoen, brengt hierover verslag uit en maakt dit bespreekbaar met de social worker en de betreffende personen
  • Bevordert een juiste naleving door de deelnemers van de gedragsregels en de voorschriften die voortkomen uit het huurcontract of die anderszins van een deelnemer mogen worden verwacht
  • Overlegt met het kernteam ter oplossing en/of ter voorkoming van dagelijkse problemen en gaat hiermee aan de slag
  • Zorgt voor een prettige woonsfeer in de wijken door actief contact te onderhouden met bewoners
  • Onderhoud contacten met de wijkteams
    Signaleert knelpunten in het leefklimaat en stemt dit af met het kernteam

Wat bieden wij jou?

Als vrijwilliger bij Stichting de Herberg Breda sta jij midden in de samenleving en krijg je de kans om bij te dragen aan het welzijn van onze deelnemers

• Je krijgt een gratis cursus 'Sociaal beheerder' van een erkend verhuurmakelaar. Nadat je de cursus goed hebt afgerond, krijg je een certificaat van deelname. Daarnaast bieden we relevante trainingen en E-learnings om met vertrouwen en deskundigheid aan de slag te gaan.
  • Wij bieden een vrijwilligersovereenkomst en een vrijwilligersbeleid met alle nodige informatie over de stichting.
  • Een gratis VOG aanvraag. Stichting de Herberg Breda is door het ministerie VWS aangemerkt als Gratis VOG- organisatie.
  • Jaarlijks een gezellige vrijwilligersdag.
  • Reiskostenvergoeding.
  • Een super leuk en enthousiast team!