Wie zijn Wij?

De Herberg zet zich sinds 2002 (lees hier de historie) met hart en ziel in voor mensen die zijn vastgelopen en/ of worstelen met verslaving of met psychische problemen, we mogen laten zien dat een nieuw bestaan mogelijk is. Mensen met ontwrichte levens worden, aan de hand van het evangelie, op weg geholpen naar een nieuw leven.

Wij ondersteunen heel praktisch mensen die tijdelijk geen onderdak hebben, jongeren en

ouderen. We doen dat door onze huiskamer open te stellen, waar mensen op de dag rust en warmte vinden en elke week een lunch of een warme maaltijd krijgen, verzorgt door onze vrijwilligers.

Daarnaast kunnen mensen bij ons terecht voor steun en/of advies. Samen kijken we naar de mogelijkheden voor gewenste en gepaste hulp.

Wekelijks gaan onze veldwerkers op pad om mensen van de straat te ontmoeten. Daarnaast rijdt onze soepbus uit langs plekken waar daklozen verblijven.Wij ondersteunen hen in de eerste levensbehoeften en bieden een luisterend oor.

Dit doen we met ruim 35 vrijwilligers waaronder: soepkokers, maaltijdbereiders, gastheren en gastvrouwen, veldwerkers,  teamleiders, coördinatoren, ervaringsdeskundigen een medisch adviseur en een pastoraal werker.

Onze Missie en Visie

Missie

Stichting de Herberg wil de liefde van Christus weerspiegelen en het evangelie uitdragen in woord en daad. Wij geven uitvoering aan de Bijbelse opdracht beschreven zoals in Matheus 25:35-40

Visie

Stichting De Herberg helpt en zorgt voor de mensen aan de onderkant van de samenleving. Contact en wederzijdse ontmoeting staan hierbij centraal.

Wij geloven dat ieder mens er toe doet en dat er voor ieder mens hoop en perspectief is. In samenwerking met andere instanties en organisaties willen wij de mogelijkheden verkennen voor gewenste en gepaste vervolgtrajecten.

Stichting De Herberg wil andere organisaties en kerken inspireren

actief te zijn in woord en daad

(Lees hier hoe je als kerk kunt helpen).

Onze Kernwaarden

Om deze missie en visie uit te dragen heeft Stichting De Herberg drie kernwaarden geformuleerd

die duidelijk en zichtbaar en herkenbaar zijn in alle lagen, taken en uitvoeringen van de organisatie.

Van vrijwilligers wordt verwacht dat zij handelen in de geest van deze kernwaarden

opdat Stichting De Herberg op dit gebied onderscheidend opereert.

Duidelijk

Christelijke identiteit

Voor ieder mens is er hoop en perspectief

Dienend

Oprechte aandacht voor de medemens die lijdt

Respectvol vanuit gelijkwaardigheid

niet voor maar samen met de cliënt

Doeltreffend

Laagdrempelig zonder onnodige barrières

Zorg op maat waarin de hulpvraag van de cliënt centraal staat

Bestuur:

Het bestuur van de stichting is onbezoldigd en is verantwoordelijk voor de organisatie en het financiële beleid van de stichting. Het bestuur bestaat uit de onderstaande 3 personen:

mw. H. van Herwijnen - Voorzitter

mw. C. van den Berg - Secretaris

vacant - Penningmeester

dhr J. Hayes - Bestuurslid

vacant - Bestuurslid

Raad van Advies:

Het bestuur wordt ondersteund door de Raad van Advies. Onze raad van Advies heeft veel kennis en professionaliteit in huis, denkt kritisch mee en adviseert gevraagd en ongevraagd.

De Raad van Advies bestaat uit de onderstaande drie personen:

dhr. F. Emmerik

dhr. H. Meerloo

dhr. G.J. van den Berg

Hoofd en nevenfuncties van Directie, Bestuur en Raad van Advies Stichting de Herberg