Inloop

Inloop De Herberg

Haagweg 3, Breda

Bij ons in De Herberg mag je tot rust komen.

Wij bieden dak en thuislozen een luisterend oor, ongeacht afkomst of religie. Onze bezoekers worden in een huiselijke sfeer

voorzien in hun eerste levensbehoeften. Zo bieden we drinken, brood en een verse warme (goed gevulde) kom

soep. Daarnaast verstrekken we gratis kleding en dekens. Ook is er de mogelijkheid om gebruik te maken van een computer en het internet, het spelen van een gezelschapsspelletje of het lezen van een krant.

Onze inloop is gastvrij en laagdrempelig. Iedereen is welkom

Steun en advies

Bezoekers kunnen bij ons terecht voor advies en/of steun.

Samen kijken we naar de mogelijkheden voor gewenste en gepaste hulp. Indien mogelijk verwijzen wij hen door richting professionele zorg.

Activiteiten

Een nuttige dagbesteding is belangrijk voor ieder mens. In De Herberg stimuleren wij onze bezoekers deel te nemen aan verschillende activiteiten zoals met het meehelpen van diverse huishoudelijke taken. Samen zorgen we voor een fijne, opgeruimde omgeving.Voor alle activiteiten geldt: Iedereen is welkom. Aanmelden is niet nodig.

In de even weken wordt er op vrijdag een gratis warme maaltijd aangeboden.

We beschikken over een enorme gaarkeuken waarin we samen met een aantal bezoekers de warme maaltijd bereiden. Niet de gerechten staan centraal maar het samenwerken en het (terug) vinden van eigenwaarde.

Voor de muzikale bezoekers bieden we muziekactiviteiten aan. Voor instrumenten wordt gezorgd. Samen muziek maken verbindt en brengt mensen in beweging!

In de oneven weken wordt er op vrijdag (vanaf 13:00 uur t/m 13:30 uur) een bijbelstudie aangeboden voor wie meer verdieping wil en/of vragen heeft over het christelijk geloof. De bijbelstudies zijn laagdrempelig en interactief.

Wij zijn iedere vrijdag en zaterdag geopend van 11:00 uur t/m 13:30 uur