Historie en organisatie

Hoe het begon..

Stichting De Herberg werd in 2002 opgericht. Initiatiefnemer was Wim Kant, een bewogen man met een groot hart voor dak- en thuislozen. Een van zijn uitspraken: "Niemand is voor de duisternis op deze wereld gezet. God heeft jou lief!" Eerst bezocht hij daklozen op straat, bracht ze te eten en sprak met hen. Een paar jaar later zocht hij naar een vast onderkomen. Het werd een omgebouwde stadsbus, later bekend als de soepbus. Bezoekers van de soepbus konden hier tot rust komen en terecht voor een praatje. Drie keer per week werd er kleding, dekens, soep en brood uitgedeeld. De omgebouwde stadsbus (soepbus) werd een welbekend fenomeen in Breda. Wegens omstandigheden hebben we de stadsbus ingeruild voor een kleinere maar mobielere soepbus. Daarnaast huren we sinds juni 2017 een prachtig pand aan de Haagweg in Breda en is de stichting uitgebreid met met een team van 6 veldwerkers.

Bestuur

Het bestuur van de stichting is onbezoldigd. Het bestuur is verantwoordelijk voor de organisatie en het financiƫle beleid van de stichting. Het bestuur onderhoud interne contacten, contacten met externe partners, hulpverleningsinstanties en donateurs. Het bestuur bestaat uit de onderstaande vier personen.

Hanneke van Herwijnen - Voorzitter

Carmen van den Berg - Secretaris

Coby Vink - Penningmeester

Peter Nelemans - Bestuurslid

Vrijwilligers

De gehele organisatie werkt uitsluitend met vrijwilligers in alle functies. Onze vrijwilligers zijn gedreven door christelijke naastenliefde en zetten zich met hart en ziel in voor de medemens. Vrijwilligers worden jaarlijks toegerust door middel van training.