Inloop

WhatsApp Image 2019-09-06 at 15.36.23
WhatsApp Image 2019-09-06 at 15.36.23 (3)
WhatsApp Image 2019-09-06 at 15.36.23 (1)klaar
WhatsApp Image 2019-09-06 at 15.36.24 (1)
WhatsApp Image 2019-09-06 at 15.36.25 (1)
WhatsApp Image 2019-09-06 at 15.36.26

Bezoekadres Haagweg 3, Breda

openingstijden: vrijdag en zaterdag van 11:00 uur - 13.30 uur

Bij ons in de Herberg mag je tot rust komen. Wij bieden mensen een luisterend oor, ongeacht afkomst of religie. De Herberg heeft een gastvrije huiskamer waarin we drinken, brood en een verse warme (goed gevulde) kom soep aanbieden. Daarnaast verstrekken we gratis kleding en dekens. Ook is er de mogelijkheid om gebruik te maken van een computer en het internet, het spelen van een gezelschapsspelletje of het lezen van een krant. Onze inloop is gastvrij en laagdrempelig. Iedereen is welkom.

Activiteiten op de Inloop

Een zinvolle dagbesteding is belangrijk voor ieder mens. In de Herberg stimuleren wij onze bezoekers om mee te helpen met diverse huishoudelijke taken. Ook kunnen bezoekers van de inloop bij ons terecht voor diverse activiteiten.

Samen eten (bereiden)

In de even weken wordt er op vrijdag een gratis warme maaltijd aangeboden. We beschikken over een enorme gaarkeuken waarin bezoekers kunnen meehelpen een warme maaltijd te bereiden. Niet de gerechten staan centraal maar het samenwerken en het (terug) vinden van eigenwaarde. Aanmelden is niet nodig.

Muziek

Muziek maken verbindt en brengt mensen in beweging!

Voor de muzikale bezoekers hebben wij muziekinstrumenten beschikbaar.

Verdieping

Een pastoraal gesprek en/of bijbelstudie is mogelijk.

Steun en advies

Misschien heb je behoefte aan steun en/of advies. Samen kijken we naar de mogelijkheden voor gewenste en gepaste hulp. Indien nodig kunnen wij een beroep doen op professionals zoals een arts en een pastoraal werker.

Wil jij van je verslaving af en zoek je iemand die jou helpt en kan ondersteunen? Ook dan kijken we samen met jou naar de mogelijkheden voor (ambulante) hulpverlening en/of opname. We bieden ondersteuning die bij jou past en begeleiden jou vanaf de aanmelding en zorgen voor een passende hulpverlening.

Veldwerk

Jim en Lynda co√∂rdinatoren veldwerk en soepbus

Sommige mensen komen niet naar een inloop...

Wij hebben een team van vier veldwerkers die zowel overdag als s'avonds op meerdere dagen per week werkzaam zijn. Veldwerkers benaderen mensen presentievol in hun eigen omgeving en ondersteunen hen zo nodig in de eerste levensbehoeften zoals eten, drinken, kleding en dekens.Vaak ontstaat hiermee het eerste contact en een goed gesprek. Veldwerkers proberen vertrouwen op te bouwen met mensen die alle mogelijke hulp en zorg mijden. Het team veldwerkers probeert op, basis van vertrouwen, zorgmijders toe te leiden naar een passend hulpaanbod.

Alcohol en drugspreventie

Veldwerkers leggen contacten met gebruikers, dealers, alcohol en/of drugs verslaafden.We hebben een aantal ervaringsdeskundigen, die vanuit hun eigen ervaring, voorlichting geven over de gevaren van alcohol en drugs.

Soepbus

satis
soepbus

Onderdeel van het veldwerk is de soepbus. De soepbus rijdt wekelijks uit en is er voor de mensen die (veel) op straat leven.
Mensen kunnen terecht voor soep, brood en dekens en een goed gesprek.

Stichting de Herberg is bereikbaar voor de mensen op straat