Steun- en Adviespunt

Van maandag tot en met vrijdag is het steun- en adviespunt geopend voor (dreigend) dak- en thuislozen. Mensen kunnen terecht voor een luisterend oor en voor allerlei sociaal, maatschappelijke en juridische vragen en ondersteuning. Je kunt ook terecht voor individuele geestelijke zorg. 


Heb je hulp nodig van andere instanties of organisaties maar weet je niet hoe je dat moet regelen? De Herberg heeft een groot netwerk en werkt nauw samen met andere hulpverleningsinstanties. Indien gewenst brengen wij je in contact en kijken we samen naar een passende oplossing. 


Niemand hoeft alleen te staan! Ons steun en adviespunt is voor iedereen toegankelijk. Er zijn geen kosten aan verbonden.


*Gevangenisbezoek of bezoek aan een instelling of ziekenhuis is mogelijk.

Bezoekadres Haagweg 3, Breda

Voor welke situaties kan je bij ons terecht?


Wij bieden praktische hulp en ondersteuning bij:


• het aanvragen van een briefadres, uitkering, bijzondere bijstand en betalingsafspraken;

• hulp en ondersteuning bij (het zoeken naar) huisvesting;

• ondersteuning bij het maken van een CV, sollicitatiebrieven en het zoeken naar werk;

• het op orde brengen van (financiële) administratie en documentatie;

• het invullen van formulieren.


Daarnaast bieden wij:

• pastorale hulpverlening;

• laagdrempelige psychosociale hulpverlening;

• advies en hulp bij verslaving.

"Ik voel me hier gehoord en serieus genomen"

Openingstijden

Steun- en Adviespunt:


Iedere werkdag van maandag t/m vrijdag van 9:00u tot 16:00u

(alleen op afspraak)  


Voor een afspraak kun je bellen, mailen of gewoon even binnen lopen tijdens onze inloopdagen. 

M info@stichtingdeherberg.nl


Je kunt voor alle vragen en opmerkingen contact opnemen met het algemene nummer van de Herberg. Wij verbinden je dan zo snel mogelijk door naar een (vrijwillige) professional en zorgen ervoor dat je door één van hen wordt teruggebeld.

Coördinator: Karin Gommers

k.gommers@stichtingdeherberg.nl 

Telefoon076 7857358

Methodiek en werkwijze