Inloop

Inloop De Herberg

Haagweg 3, Breda

De Herberg is een plek waar je welkom bent.

Bij ons in De Herberg mag je tot rust komen.

Wij bieden dak en thuislozen een luisterend oor, ongeacht afkomst of religie.

Zij worden in een huiselijke sfeer voorzien in hun eerste levensbehoeften. Zo bieden we drinken, brood en een verse warme (goed gevulde) kom soep. Daarnaast verstrekken we gratis kleding en dekens. Iedere eerste vrijdag van de maand wordt er een warme maaltijd aangeboden die we samen met onze bezoekers klaarmaken. Aanmelden is niet nodig, iedereen is welkom!

Steun en advies

Bezoekers kunnen bij ons terecht voor advies en/of steun. Samen kijken we naar de mogelijkheden voor gewenste en gepaste hulp. Indien mogelijk verwijzen wij hen door richting professionele zorg.

Activiteiten

Een nuttige dagbesteding is belangrijk voor ieder mens. In De Herberg stimuleren wij onze bezoekers deel te nemen aan verschillende activiteiten zoals met het meehelpen van diverse huishoudelijke taken. Samen zorgen we voor een fijne, opgeruimde omgeving. Voor de muzikale bezoekers bieden we muziekactiviteiten aan. Verder is er altijd de mogelijkheid tot het spelen van een gezelschapsspelletje.

Eten bereiden

We beschikken over een enorme gaarkeuken waarin we samen met een aantal bezoekers de warme maaltijd bereiden. Niet de gerechten staan centraal maar het samenwerken en het (terug) vinden van eigenwaarde. Inmiddels hebben een aantal bezoekers zich bewezen als een fantastische kokken en kokkinnen. Met elkaar mogen we iedere keer weer genieten van een heerlijke warme maaltijd.

Bijbelstudie

Voor wie vragen heeft over het christelijk geloof is er op de eerste vrijdag van de maand van 13:00 uur t/m 13:30 uur bijbelstudie.

Muziek

Samen muziek maken verbindt en brengt mensen in beweging. Muziek kan veel met de emoties en de stemming van een mens doen. Wij hebben muzikale vrijwilligers die onze gasten enthousiasmeren om (mee) te zingen en muziek (mee) te spelen op de gitaar en / of djembe. Iedere keer weer prachtig om te horen, te zien en te ervaren wat muziek in beweging brengt!

Wij zijn iedere vrijdag en zaterdag geopend van 11:00 uur t/m 13:30 uur